Monday, October 26, 2009

manjanya dia!!

last week naufal demam. suhu badan 39.5. mmg badan dia panas sgt. aku tunggu hubby balik nak bawak dia ke klinik. sampai ke klinik doktor check. kasi ubat semua. pesanan dr doktor "lap badan dia setiap 15 minit ngn tuala panas. takot nanti tarik".

so balik dr klinik mlm tu, aku terus bukak baju naufal dan biarkan dia pakai diaper je. kadang2 terasa badan dia menggigil. aku ambil tuala lembab balut badan dia. mula dr situ naufal tak nak berenggang. dia nak dipeluk je. tido pun nak peluk. selalunya dia akan merangkak dan main-main dekat depan tv tu.

siangnya dia bangun. panas badan dah kurang. tapi still dia mengerang.. tapi alhamdulillah. dia dah mula main skit2. tapi sekejap. lepas tu dia nak mula tido.. seperti semalamnya dia nak tido dipeluk. so aku pun amik dia duduk kat sofa then biar dia tido. sekali dengan aku terlelap... hahahah... sampai tghari jugak la dia tdo mcm tu.. aku bawak dia pegi mandi.. huhuhu.. dia menggigil lagi.. sejuk.. risau aku tengok.. tapi lepas pakai baju dia nak tido balik.. mcm yang sebelum-sebelum.. nak kene peluk jugak..

alhamdulillah. dah seminggu dah dia baik dr demam. tapi sejak dr tu dia nak tido mesti nak dekat2 ngn aku walaupun tak dipeluk. bila aku beralih je mesti dia merengek. sampaikan nak ambil susu pun dia akan sedar yang aku tak de dan dia akan nangis sekuat-kuat hati. rasanya satu area flat tu leh dengar suara dia nangis malam2. makin manja dia. mungkin dia nak lebih perhatian dari ibu dan ayah....

semalam opah sampai dari tapah. so hari ni naufal tak ke sekolah.. ada opah jaga dia. harap naufal tak nakal2 yer...

No comments: